Platforma Przetargowa Śląsko-Dąbrowskiej Spółki Mieszkaniowej

Zaloguj

Regulamin

REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLATFORMY PRZETARGOWEJ

ŚLĄSKO – DĄBROWSKIEJ SPÓŁKI MIESZKANIOWEJ SP. Z O.O. Z SIEDZIBĄ W KATOWICACH

ROZDZIAŁ I

Definicje.

Terminy użyte w regulaminie oznaczają:

  1. Regulamin zbywania składników aktywów trwałych Śląsko – Dąbrowskiej Spółki Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Katowicach – wewnętrzny akt Śląsko – Dąbrowskiej Spółki Mieszkaniowej określający zasady i tryb przeprowadzania, a także formę i warunki przetargu lub aukcji.
  2. Regulamin - niniejszy Regulamin korzystania z Platformy przetargowej.
  3. Platforma przetargowa, platforma – system teleinformatyczny obsługujący elektroniczne licytacje publiczne na sprzedaży składników aktywów trwałych w drodze licytacji publicznej, prowadzony przez Śląsko-Dąbrowską Spółkę Mieszkaniową.
  4. Aukcja elektroniczna, aukcja, postępowanie aukcyjne – postępowanie, którego celem jest zbycie składników aktywów trwałych Spółki, za najwyższą cenę zaoferowaną w trakcie licytacji, prowadzone za pośrednictwem Platformy przetargowej, zgodnie z Regulaminem zbywania składników aktywów trwałych, Regulaminem korzystania z Platformy przetargowej oraz ogłoszeniem o aukcji.   
  5. Licytacja – postępowanie, w którym uczestnicy aukcji oferują kolejne wyższe kwoty, zwiększone co najmniej o wysokość postąpienia.
  6. Użytkownik – podmiot zarejestrowany na Platformie Przetargowej, który zaakceptował warunki niniejszego Regulaminu, dla którego zostało utworzone Konto i tym samym uzyskał
    on możliwość uczestnictwa w aukcjach prowadzonych za pośrednictwem Platformy Przetargowej.
  7. Spółka - Śląsko - Dąbrowska Spółka Mieszkaniowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Katowicach, ul. Gliwicka 204, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000077664, której dokumentację przechowuje Sąd Rejonowy Katowice - Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy – KRS, o nadanym NIP: 634-126-08-57 oraz REGON: 273021217.
  8. Administrator danych – Spółka.
  9. Oferent – osoba biorąca udział w aukcji.
  10. Nabywca – osoba, która wygrała Aukcję.
  11. Współuczestnik – osoba nie będąca Użytkownikiem konta, którą Użytkownik wskazał
    w ramach Zgłoszenia, jako współnabywcę przedmiotu Aukcji,.
  12. Opiekun oferty – osoba odpowiedzialna za przeprowadzenie elektronicznego postępowania aukcyjnego.
  13. Konto - prowadzone dla Użytkownika pod unikalną nazwą (login) i zabezpieczone hasłem konto będące zbiorem zasobów, w którym gromadzone są dane oraz informacje o jego działaniach
    w ramach Platformy Przetargowej, w tym dane rejestrowe podmiotu, historia jego aktywności
    w ramach platformy i inne dane niezbędne do przeprowadzenia konkretnego postępowania aukcyjnego.
  14. Zgłoszenie – deklaracja woli uczestnictwa w Aukcji, składana przez Oferenta
    za pośrednictwem Platformy przetargowej, w formie elektronicznego formularza obejmującego wymagane oświadczenia oraz dokumentację wskazaną w treści ogłoszenia o aukcji.
  15. Postąpienie – określona przez Zamawiającego minimalna kwota, o którą można zalicytować
    w trakcie Aukcji.
  16. Awaria – zdarzenie, które powoduje brak możliwości wykonywania czynności w systemie Platformy przetargowej.
  17. Pełnomocnik – osoba fizyczna działająca w imieniu i ze skutkiem prawnym dla swojego mocodawcy, na podstawie pełnomocnictwa albo jako przedstawiciel ustawowy bądź na mocy przepisów prawa, statutu, umowy lub innego aktu prawnego.
  18. Wadium – określona kwota składana na rachunku bankowym Spółki jako gwarancja dotrzymania warunków postępowania aukcyjnego prowadzącego z wykorzystaniem platformy oraz  późniejszego zawarcia umowy sprzedaży.

ROZDZIAŁ II

Zasady korzystania z platformy przetargowej

  1. Z Platformy przetargowej mogą korzystać wyłącznie zarejestrowani Użytkownicy.
  2. Użytkownikiem może być osoba fizyczna, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą i osoba prawna, która akceptuje postanowienia Regulaminu, dokona rejestracji na Platformie przetargowej i której Konto zostanie aktywowane przez Spółkę.
  3. Rejestracja i udział w postępowaniach na Platformie przetargowej są co do zasady bezpłatne.
  4. Rejestracja wymaga wypełnienia elektronicznego formularza rejestracyjnego i wskazania objętych nim danych.
  5. W wyniku rejestracji zostaje utworzone konto Użytkownika, które wymaga aktywacji przez Spółkę, po weryfikacji danych Użytkownika. Spółka nie ma obowiązku aktywacji konta Użytkownika.
  6. Dany Użytkownik może posiadać więcej niż jedno Konto, o ile tworzone Konta są zróżnicowane ze względu na preferowaną formę prawną nabycia przedmiotu Aukcji (Konto osoby fizycznej, osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą lub osoby prawnej). Dublowanie Kont jest jednak niedopuszczalne.
  7. Użytkownik posiadający więcej niż jedno Konto (np. Konto osoby fizycznej oraz utworzone w ramach działalności gospodarczej) może przystąpić do danej aukcji tylko w ramach jednego konta.
  8. Na platformie przetargowej Spółka publikować będzie ogłoszenia o aukcjach na zbycie składników aktywów trwałych, obejmujące w szczególności: zasady i warunki uczestnictwa
    w aukcji oraz termin jej organizacji, dane dotyczące przeznaczonych do zbycia składników aktywów trwałych, a także wysokość ceny oraz kwoty wadium i postąpienia. Ogłoszenia o aukcji będą zamieszczane także w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Ministra wykonującego prawa z akcji w rozumieniu Ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym, na stronie internetowej Spółki, w internetowych portalach branżowych, a w formie tradycyjnej, również w widocznym, publicznie dostępnym miejscu w siedzibie Spółki oraz w innych miejscach przyjętych zwyczajowo do umieszczania ogłoszeń. 
  9. Postępowania aukcyjne z wykorzystaniem Platformy przetargowej będą się odbywać zgodnie
    z niniejszym Regulaminem oraz zasadami obowiązującymi w tym zakresie w Spółce,
    w szczególności z aktualnie obowiązującym Regulaminem zbywania składników aktywów trwałych Śląsko - Dąbrowskiej Spółki Mieszkaniowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, który stanowi podstawę organizowania aukcji elektronicznych.
  10. Spółka może dokonać zbycia nieruchomości także w innym trybie zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, aktami o charakterze korporacyjnym oraz Regulaminem zbywania składników aktywów trwałych. 
  11. Wszelkie działania utrudniające prawidłowe funkcjonowanie lub powodujące destabilizację Platformy przetargowej są niedopuszczalne. Niedopuszczalne są również wszelkie działania naruszające przejrzystość postępowania aukcyjnego lub zasady uczciwej konkurencji.

ROZDZIAŁ III

Aukcje i oferty w aukcji

  1. Zasady prowadzenia aukcji z wykorzystaniem Platformy definiuje Spółka, ustalając
    w szczególności:przedmiot Aukcji,
  1. Informacje, o których mowa w punkcie 1 będą dostępne dla Oferentów w treści ogłoszenia o Aukcji.
  2. Instrukcja udziału w aukcji elektronicznej dostępna będzie w ramach Platformy przetargowej.
  3. Zarejestrowany Użytkownik, celem przystąpienia do konkretnej Aukcji, po zalogowaniu się na Platformie przetargowej, wypełnia elektroniczny formularz obejmujący wymagane oświadczenia oraz załącza do niego potwierdzenie wpłaty wadium lub inne dokumenty wskazane w treści ogłoszenia o Aukcji (Zgłoszenie).
  4. W ramach Zgłoszenia Użytkownik może wskazać osobę, z którą zamierza dokonać łącznego nabycia przedmiotu Aukcji (Współuczestnik).
  5. Wadium wnosi się na rachunek bankowy Spółki podany w ogłoszeniu o aukcji. Wadium winno być wniesione w ramach jednego przelewu, przez jeden podmiot. Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w transzach lub odrębnie przez Oferenta i Współuczestnika, w ramach odrębnych transakcji płatniczych.
  6. W tytule wpłaty wadium należy umieścić informację wskazującą określenie licytowanego składnika aktywów trwałych oraz imię i nazwisko lub nazwę Oferenta, a jeśli Oferent wskazał Współuczestnika, również jego imię i nazwisko lub nazwę.
  7. Opiekun oferty dokonuje weryfikacji Zgłoszenia, dopuszczając do udziału w licytacji Oferentów, którzy wpłacili wadium w wyznaczonej wysokości, w terminie i na rachunek bankowy wskazane przez Spółkę.
  8. Zgłoszenia dokonane z naruszeniem postanowień Regulaminu zbywania składników aktywów trwałych lub niniejszego Regulaminu, nie podlegają przyjęciu.
  9. Oferent dopuszczony do udziału w licytacji otrzyma drogą e-mailową wiadomość potwierdzającą możliwość udziału w licytacji i dane do zalogowania się na Platformie Przetargowej.
  10. System Platformy przetargowej odnotowuje dokładny czas przystąpienia (dołączenia) danego Oferenta do rozpoczętej licytacji.   
  11. W toku Aukcji prezentowana jest najwyższa zaoferowana cena.
  12. Minimalny czas trwania licytacji to 15 minut, przy czym obowiązuje zasada, że podjęcie licytacji w ostatniej minucie trwania aukcji powoduje jej przedłużenie na kolejny okres 2 minut.
  13. Licytacja trwa, po upływie minimalnego czasu określonego w punkcie 13 wyżej do momentu, aż ostatnia cena ofertowa nie zostanie przebita przez okres 2 minut.
  14. Oferta złożona w toku aukcji przestaje wiązać, gdy inny Oferent złoży korzystniejszą ofertę albo aukcja zostanie zamknięta bez wybrania którejkolwiek z ofert. 
  15. Spółka zastrzega sobie prawo nieujawniania liczby, nazw Oferentów oraz biorących udział w Aukcji oraz wartości złożonych ofert.
  16. Cena wywoławcza zbywanego składnika aktywów trwałych ustalana jest przez Spółkę. Platforma przetargowa automatycznie odrzucać będzie wszelkie oferty niższe niż próg określony przez Spółkę.
  17. Aukcje prowadzone są w cenach netto, przy jednoczesnym wskazaniu sposobu opodatkowania zbywanego składnika aktywów trwałych w zakresie podatku VAT.
  18. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za przepustowość czy jakość łącz telekomunikacyjnych oraz awarie systemu poczty e-mail Oferenta.
  19. Spółka zastrzega, iż w przypadku awarii systemu Platformy przetargowej uniemożliwiającej przeprowadzenie licytacji, aukcja zostanie unieważniona, a wadia zwrócone Oferentom, w sposób i na rachunek bankowy wskazane w Zgłoszeniu.
  20. Spółce przysługuje prawo do odwołania lub zmiany warunków aukcji, zamknięcia aukcji bez wybrania którejkolwiek z ofert lub jej unieważnienia w całości lub w części, bez podania przyczyny.

ROZDZIAŁ IV

Zatwierdzanie wyników postępowania przetargowego i wyboru ofert

  1. Po zakończeniu licytacji (w wyznaczonej dacie i godzinie) Oferenci otrzymują e-mailową informację o jej zakończeniu. Oferent, który zaoferował najwyższą cenę otrzymuje informację, że wygrał aukcję.
  2. Niezwłocznie po zakończeniu licytacji Opiekun oferty generuje protokół z jej przebiegu.
  3. Nabywca jest zobowiązany do podpisania treści protokołu oraz oświadczeń złożonych uprzednio w formie elektronicznej, wylegitymowania się lub przedstawienia odpowiedniego pełnomocnictwa w ciągu 7 dni od daty zakończenia licytacji. Jeśli Nabywca wskazał Współuczestnika, protokół, dla ważności postępowania, podpisuje również Współuczestnik. W przypadku braku/odmowy stawiennictwa lub podpisania dokumentów wniesione wadium ulega przepadkowi. 
  4. Wyniki postępowania aukcyjnego, podlegają zatwierdzeniu przez Zarząd Spółki lub inne organy korporacyjne Spółki jeżeli jest to wymagane w danym przypadku.
  5. Zbycie przedmiotu aukcji nastąpi w drodze umowy sprzedaży zawartej w formie aktu notarialnego, stosownie do obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, a także zgodnie z postanowieniami obowiązujących w Spółce aktów o charakterze korporacyjnym oraz Regulaminem zbywania składników aktywów trwałych. 
  6. Oferentowi nie przysługuje prawo odwołania się od wyniku Aukcji.

ROZDZIAŁ V

Ochrona danych osobowych/RODO/:

  1. Rejestracja na Platformie Przetargowej i udział w aukcji za pośrednictwem Platformy Przetargowej związane z jakimikolwiek operacjami na danych osobowych, wiąże
    się z obowiązkiem postępowania w tym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, tj. w szczególności przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1; dalej: „RODO”) – a także przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000 z późn. zm.) oraz Polityki Ochrony Danych Osobowych obowiązującej w Spółce, jak również do stosowania organizacyjnych i technicznych środków ochrony danych osobowych przetwarzanych w systemach informatycznych zgodnie z przepisami prawa.
  2. Pracownicy posiadający dostęp do danych osobowych Oferentów będących osobami fizycznymi oraz osób fizycznych reprezentujących Oferentów i inne osoby odpowiedzialne za prowadzenie Aukcji znają przepisy dotyczące ochrony danych osobowych oraz posiadają stosowne upoważnienia uprawniające do przetwarzania danych osobowych.
  3. Dane osobowe osób fizycznych wskazanych w pkt. 2 powyżej będą przetwarzane w celu i zakresie niezbędnym do wykonania zadań związanych z rejestracją i prowadzeniem Aukcji.
  4. Dane osobowe, o których mowa powyżej, będą wykorzystywane tak długo jak okaże się to niezbędne do zakończenia postępowania.
  5. Każdy Oferent posiadający zamiar przystąpienia do Aukcji, w chwili rejestracji na Platformie Przetargowej zostanie poinformowany o przetwarzaniu danych osobowych – (Klauzula informacyjna dla Oferenta / osoby przystępującej do rejestracji i udziału w Aukcji na Platformie przetargowej stanowi załącznik nr 1).
  6. W przypadki kiedy oferent przy rejestracji na Platformie Przetargowej podaje dane osobowe osoby współuczestniczącej w aukcji, zobowiązany jest do poinformowania tej osoby o przekazaniu administratorowi danych osobowych – (Klauzula informacyjna dla osób, których dane osobowe pozyskano od Wnioskodawcy - w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą stanowi załącznik nr 2).

ROZDZIAŁ VI

Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin jest wiążący dla Użytkownika z chwilą zarejestrowania się w bazie oferentów Spółki utworzenia Konta na Platformie przetargowej.
  2. Spółka może zawiesić na czas określony albo nieokreślony Konto, a także trwale je usunąć w przypadku, gdy działania Użytkownika naruszają postanowienia Regulaminu, negatywnie wpływają na wizerunek serwisu lub wedle oceny Spółki szkodzą jej w inny sposób.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem znajdują zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy wykonawcze wydane na jego podstawie oraz Regulamin zbywania składników aktywów trwałych Śląsko-Dąbrowskiej Spółki Mieszkaniowej sp. z o.o
  4. Użytkownicy/Oferenci są zobowiązani do przestrzegania przepisów prawa, postanowień niniejszego Regulaminu oraz Regulaminu zbywania składników aktywów trwałych Śląsko-Dąbrowskiej Spółki Mieszkaniowej sp. z o.o, a także zasad współżycia społecznego i dobrych obyczajów.
  5. Spółka zastrzega możliwość zmiany niniejszych postanowień,  szczególności, gdy dojdzie do zmiany przepisów prawa, Regulaminu zbywania składników aktywów trwałych Śląsko - Dąbrowskiej Spółki Mieszkaniowej sp. z o.o.  zostaną wydane orzeczenia istotne z punktu widzenia dotychczasowej treści niniejszych postanowień, bądź też Spółka dokona zmian natury technologicznej w platformie przetargowej.
drukuj zapisz jako pdf
Odwiedziny: 1348
wstecz